2019-11-21

Referat fra medlemsmøte på Menstad Bydelshus 21. 11. 2019

Ca. 50 historieinteresserte tilhørere fant veien til Menstad bydelshus torsdag 21. november.

Gjerpen Historielag inviterte til åpent møte med foredrag og visning av bilder. Per Erbo Rougthvedt har i mange år samlet på gamle postkort. Denne gangen hadde han laget en interessant visning av postkort fra det gamle Gjerpen. Han tok for seg sentrumsnære strøk og begynte med bilder fra Borgestad, der han selv vokste opp. På sin uhøytidelige måte førte Rougthvedt oss rundt i de bynære distriktene av Gjerpen. Han er alltid godt forberedt og viser stor lokalkunnskap. Det ble en meget koselig kveld.

Dette var årets siste møte i Gjerpen Historielag, og leder av laget takket for et hyggelig år og ønsket alle en god jul. Det har vært et aktivt år for historielaget, og selv om laget bare er 1år og 2 måneder har det i dag mellom 110 og 120 medlemmer.

Laget kommer i disse dager ut med eget medlemsblad, Hofund, og neste års program er bestemt. Vi håper på god respons på neste års møter med emner som «Skisport i Gjerpen» og «Helleristninger i Gjerpen». Vi ønsker alle vel møtt til foredrag i 2020!